بیشتر انبازی های بزرگ و موفق سریع و فرز مقدمه می کنند. آن ها روی مشتری متمرکز می شوند و پیچیدگی را نمی خواهند. اما بسیاری از شرکت ها یک معامله ی پراضطراب و خطرآفرین را مقبول می کنند؛ آن ها به میزان بزرگ تری می رسند، ولی ذهنیت مؤسس خویشتن را از دست می دهند. درواقع نقاط قوت و ارزش های بنیادی را که بوسیله آن ها معاون کرد تا به موفقیت و رشد برسند، فراموش می کنند.مقاله های مرتبط:معرفی کتاب هنر سودآوری اثر آدریان اسلیووتزکینوکیا به تعاقب دگرگونی استراتژیک

باهم اتحاد کردن ها تو سفر پرماجرایی که داخل حین نمو دارند، با ازدست اعطا کردن ذهنیت موسس، به توقف نمو برمی خورند. اینجا است که تناقض نمو بوسیله وجود می آید و رشد، نمو را نابود می یواش. چه چیز باعث می شود کار مشارکت ها بوسیله اینجا برسد؟ چه می شود که پیچیدگی های سازمانی که در معلول رشد به وجود می آیند، جلوی رشدش را می گیرند. زمانی می رسد که اگر از موسس همان همدستی بپرسید آیا فراهم است در راه اندازی خودش استخدام شود، پاسخش سلبی است. به نظر نمی رسد چنین بحرانی، ناشی از عوامل دل باشد. درصد بالایی از این توقف، ناشی از عوامل درونی شرکت است. این خبر، هم خبر لهو است و غصه خبر بد. خبر ردی اینکه باهم اتحاد کردن ها نمی توانند حرج این غوغا و توقف نمو را گردن عوامل خارجی نظیر قضا و قدر و وضعیت جامعه و . بیندازند. ولی خبر خوب اینکه خوشبختانه این اغتشاش های رشد، قابل پیش بینی ازطریق ذهنیت موسس است و می استعداد از آن ها اجتناب و شرکت را پیش از درگیرشدن با بحران رشد، در مسیر درستی هدایت کرد.خلاصه تاریخچه

جیمز آلن و کریس زوک، دو نویسنده ی تاریخچه ذهنیت موسس، سه اصل کلیدی مدیریت بحران ها و مشکلات رشد و پرهیز از آن ها را توضیح می دهند. آن ها در این کتاب، بنیان گذاران و رهبران اجرایی کسب وکارها را به بازاندیشی و بازسازی ذهنیتشان بخاطر پیشگیری از هیاهو ها و غلبه بر آن ها فرا می خوانند.



در نخست ی تاریخ مفهومی بوسیله نام پارادوکس نمو» تطویل داده شده است. به این معنا که کسب وکارها بوسیله مرور که رشد می کنند، با فساد های تازه ای روبه رو می شوند که ممکن است آن ها را دچار فروپاشی کند. این مسئله با رشد در تناقض است، اما حقیقت دارد. حزن زمان با نمو هر کسب وکار، مشکلات جدیدی پدیدار می شود که چنانچه پیش بینی نشده باشد، می تواند انبازی را با بحران هایی شدید روبه رو درنگ. چرا که نمو باعث تیرگی در ساختار شرکت می شود. پیچیدگی هم قاتل خاموش رشد است. خرید کتاب با کد تقلیل zoomit

بحران نمو تو ۳ وعده برای سازمان های درحال نمو پیوستگی می افتد. مراحل بحران شامل تکثیر بار و ازنفس افتادن و سقوط آزاد است. نویسندگان، این مفاهیم را به این شکل تطویل داده اند:هریک از سه بحرانی که ما شناسایی کرده ایم، در مرحله ی متفاوتی از بود سازمان رخ می دهد: 

تلاطم اول، اضافه بار به سوء عملکرد داخلی و ازدست اعطا کردن تکانه ی اجنبی رمز دارد. مدیران شریک شدن های جوان و دارای رشد سریع وقتی که تکاپو می کنند کمیت ی تصرف وکارشان را بوسیله سرعت بزرگ کنند، با چنین بحرانی روبه رو می شوند.

هیاهو دوم، ازنفس افتادن است. در بسیاری از مشارکت های موفق، رشد سریع باعث تکثیر لایه های ابهام در اداره می شود و مأموریت مشخصی را که زمانی کارمایه بخش و راهنمای ارتکاب سازمان بود، کمتر اثر می سازد. درنتیجه، سرعت حرکت شتابان سازمان ناگهان کند می شود. این دوره ی سرگشتگی باهم اتحاد کردن است. پدال گاز رشد دیگر شبیه قبل جواب نمی دهد و رقبای بالغ تر و سریع تر به تدریج از دایره پیشی می گیرند. اکثر همکاری هایی که از لحظه می افتند، دیگر به حالت سابق باز نمی گردند.

بحران سوم یعنی سقوط آزاد، بیش از دو اغتشاش دیگر موجودیت شرکت را به خطر می اندازد. در این وضعیت، رشد شرکت در بازار اصلی اش به طور کامل متوقف می شود و مقیاس کسب وکارش که تا همین اواخر عامل موفقیتش بود، دیگر به کار نمی آید. برای باهم اتحاد کردن تو حال نزول آزاد، ثانیه تنگ است. تیم مدیریت عاطفه می کنند که کنترل اوضاع را ازدست داده اند و نمی توانند ریشه ی هیاهو را معارفه کنند. 



اما باید نظر ذهنیت موسس چطور می تواند بر بحران های قابل پیش بینی رشد غلبه درنگ. تمرکز به خشکی امدن ذهنیت موسس که سه محدودیت کلیدی دارد، می تواند باعث اجتناب از این تلاطم ها شود. ویژگی های کلیدی آن عبارت است از: مأموریت شورشی و ذهنیت مالکانه و وسواس به خط مقدم. مشکل از جایی شروع می شود که غم زمان با بزرگ ترشدن شرکت ها ذهنیت موسس درون آن ها کمرنگ می شود. پیچش سازمانی با افزایش معیار شرکت، بیشتر می شود و فرایندها را زیادتر و حس شورشی بودن را کم می کند. به نشانی مثال، شریک نوکیا یکی از آن شرکت هایی است که با بود پیشرفت های عالی در سطر تکنولوژی و درفش داری درون بازار موبایل تو بسیاری از زمینه ها، بوسیله دلیل افزایش پیچیدگی های سازمانی و رشد فزاینده، نتوانست آنطور که شایسته بود، با بهره برداری از مزیت هایش رهبری بازار در تلفن های بعدی را در دست بگیرد.به ندرت پیش می آید که انجام ثابت قدم کار، آسان باشد، ولی قدیم ارزشش را دارد.

کتاب ذهنیت موسس، مملو از رمان های جالب توجه و وحی بسرنوشت شوم دچار کردن از انبازی هایی است که با معاون رهبران خود، توانستند از اغتشاش ورشکستگی رهایی محسوس کنند؛ درحالی که از بیرون بوسیله دیدن می رسید، هیچ شانسی نداشتند. مثل باهم اتحاد کردن داویتا که در سال ۱۹۹۹ متحول شد. این رمان ها تأثیر ذهنیت موسس و اماله نیروی ابتکاری بوسیله در انبازی و تمرکز پیاده شدن مشکلات داخلی آن را بر پیروزی و موفقیت باهم اتحاد کردن ها بوسیله خوبی به نمایش گذاشته است.

جیمز آلن و کریس زوک که از شرکای تجاری انبازی Bain

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها